"
Min mor i Pittsburgh så det på TV omtrent samtidig som min kone ringte fra Oslo. Hun gikk tur med datteren forbi regeringskvartal rett før det smalt -de var uskadd. Sønnen som var med meg og ble redd. Han lurte på hvem som ville gjøre noe slik. Jeg tenkte på Oklahoma City og sa vi måtte vente og se. Så så vi supernytt påp nett sammen. "
-
Vincent Patrick Reilly
48 år
Trist
"
Gikk tur med min kone ved Reff. Min datter ringte og fortalte om bomben i Regjeringskvartalet. Jeg er offiser i HV og SMS'et sjefen om hvor jeg var og hvor jeg kunne kontaktes. 20 min senere kom beskjed om mobilisering. 15 min etter det igjen var jeg på vei mot Oslo for å hente utstyr og møte. På veien hørte jeg om Utøya. Absurd. Deretter var jeg fokusert på oppgaven om å få mobilsert området.
Plakaten på veggen gjelder fortsatt.
Følelsen var en av å være utrolig fokusert på å være istand til å bistå ved behov. Det stod ikke i NRK's liste av følelses-alternativer.
"
-
Pelle
48 år
Trist
"
Det var en dårlig dag fra før og ble ikke bedre den dagen. Det er vel en av de verste dagene for meg og min kone på veldig mange år. "
-
Øyvind Aspen
45 år
Forvirret
"
Det første vi hørte var knuste ruter hos VG. Jeg og min kone rakk å feire bryllupsdagen vår på en indisk restaurant i Drammen før vi skjønte omfanget av tragedien. "
-
Gjermund Johansen
27 år
Vitebegjærlig
"
Jeg er flamsk, menn bor i Tyskland.
Jeg har studert ökologisk landsbruk i Aurland 2001-2003.
Jeg har bursdag pa 22-07 og i 2002 doyde min mormor nar jeg var pa skuletur.
I fjor spiste vi bursdagkake og sag vi pa TV Tour de France.
Sa fikk vi tekstmelding om et explosjon i Oslo.
Jeg gikk pa internet for a lese mer informasjon.
Litt seinare fikk jeg vete om skjoting pa Utoya og har jeg sagt min kone 'Noreg har et stor Problem, tror jeg'.
Jeg var forvirret og trist.
Hvarfor i Noreg ???
Dei förste to - tre uke har jeg opplevet noko helt rart.
Jeg tenkte pa Norsk igjen og
Jeg hadde de veldig vanskelig
med a snakke eller skrive Hollandsk eller Tysk.
Jeg skal tenne lys pa sundag
til minne av min mormor og alle offre av 22-07-2011!
Jeg elsker Noreg!!!
"
-
Carl De Jongh
46 år
Forvirret
"
Var på hytta i Finnskogen, kjørte tidlig fra jobb denne fredagen. Mens vi satt ute med gjester fra Berlin og nøt sommervarmen begynte telefonene å ringe. Min kone og jeg er begge statsansatte med jobb i Oslo sentrum. Normalt sykler vi forbi H-blokka litt før halv fire hver dag.
Resten av kvelden satt jeg ved radioen. Tiden fram til neste morgen føltes som et mareritt i en glassbolle. Skjedde dette i virkeligheten, eller bare på radio?
Med meldingen om antatt antall drepte lørdag morgen klarte jeg ikke å holde meg ute i skogen lenger og ba min kone kjøre meg til Kongsvinger for første tog til Oslo.
Da vi svingte inn på Jernbaneplassen i Kongsvinger og så flagget på halv stang ble situasjonen virkelig for meg. Da gråt jeg. "
-
Cornelis
42 år
Trist
"
Min kone og jeg var på ferie i Ålesund, da vi kom inn i hotell resepsjonen og fikk sett på TV hva som hadde skjedd i Oslo, trodde vi ikke det som ble vist. Vi ble stående lamslått. Hadde ikke tid til å gå opp på rommet. Vi fant hver vår stol også litt på SVTV for det var svenske gjester der. Men etterhvert fikk vi TVen over på NRK. Tårene, uvirkeligheten, verdige Storberget og Stoltenberg.
Flere måneder etterpå, disse vanvittige bemerkningene fra konservative kristne at GUD stod bak, sjokkerende,uvirkelige. Kan mennesker ved sine fulle fem,virkelig mene no slikt? "
-
knut storerud
57 år
Forvirret
"
Var på fisketur sammen med kammerat (Kjetil) innover i Femundsmarka. Denne dagen hadde vi fått spesielt mye fisk og vi var svært fornøyde med tilværelsen - helt til jeg sjekket telefonen og så sms fra min kone som var ved Stortinget da bomben gikk av..
Heldig vis gikk alt bra med henne.
For en kontrast til den fantastiske fisketuren jeg var på. "
-
Eirik
32 år
Trist
"
Jeg, min sønn, hans kone og stesønn satt og våket over min mann som døde kl. 23:25 denne forferdelige dagen.
Vi hadde vår egen sorg, men ble også påvirket av det som skjedde i Oslo og Utøya da min niese ringte om bomben i regjeringskvartalet og senere
skytingen på Utøya.
Vi følte oss veldig splittet i mellom det å være i vår egen sorg og samtidig forholde oss til det forferdelige som skjedde ellers i landet.
Det ble heller ikke uten praktiske konsekvenser for oss, da Ahus ble stengt for all trafikk til og fra. "
-
Erna
77 år
Forvirret
"
Min kone var i Oslo, bodde bare få kvartaler fra regjeringshuset og ringte meg: 'Her har vært en forferdelig smell, og sirener hyler! Slå på radio og TV, noe foregår!' Jeg tenkte at en eller annen idiot har funnet det forgodt å slenge en dynamittgubbe eller gasspatron for å uttrykke sitt mishag med politikken, i mangel på mere subtil argumentasjon og syntes det lignet en dårlig spøk, men i det øyeblikk jeg hørte om skyting på øyen der jeg visste AUF hadde kongress skjønte jeg noe og tenkte at herregud - her er noen nynazister på ferde - det var nesten ufattelig. Senere hen har jeg fulgt med i saken, og siden jeg er glad i å lese historie gjenkjenner jeg begrunnelser og argumentasjon. Det gjør ikke saken bedre, men jeg trodde ikke det fantes noen som i fullt alvor fremdeles lot seg innfange av slik en tankegang. Men nu er jeg redd det kan finnes flere - ! "
-
Ole Zahl Mölö
75 år
Vitebegjærlig
"
Jeg var hjemme å pusset opp, hørte smellet og trodde det smellet og skjelvet kom fra en ulykke på en byggeplass e.l. Heldigvis før jeg forstod at det var ett terrorangrep så ringte min kone meg og fortalte at hun var ok, hun jobber i nærheten av regjeringskvartalet. Jeg satte på TV og flippet mellom NRK og TV2, veldig nyskjerrig på hva som hadde hendt. Da de første beskjedent om at det var trolig en bombe, flashet bildene av Oklahomabombingen over netthinnen. Jeg er pressefotograf "
-
Per Ervland
39 år
Vitebegjærlig
"
22 juli 2011 Jeg har nylig kommet opp til Panama fra reise i Peru. Sitter på hotellrom i Bocas del Toro på nordlige Carrib kyst, Skyper med min kone som er i Stavanger. I bakgrunnen har jeg CNN som kutter for å komme med Breaking news from Oslo Norway, det hele er uvirkelig jeg ber Mari skru på TV, der får hun samme nyheten. Vi sitter begge helt målløs og tror nesten ikke det vi hører og ser.
På mine reier har jeg hele tiden problemer med spørsmålet; Where are you from? Jeg svarer Norway, få vet hvor det er, noen blir forbanna pga de ikke hører R og da blir det Noway! 22Juli samme kveld når jeg fikk samme spørsmål viste alle hvor jeg kommer fra, og det henger igjen enda. Selv her hvor jeg er nå på reise rundt i Swaziland og Syd Afrika med bil kommer Breivik sitt navn og historie opp som det eneste de vet om «Noway».
"
-
Terje Gudmestad
57 år
Vitebegjærlig
"
Var redd for at Min bror, kone og deres datter var i fare. og jeg ringte til dem 2-6 ganger og så fikk jeg tak i dem. jeg sa i far til mine foreldre også men de var ute og spiste middag i lag med min fars jobb... "
-
Hilde Harestad
25 år
Redd
"
Var i en lekebutikk i Glasshuset når kassamannen plutselig sa: Har du hørt at det er gått av en bombe i Oslo? Jeg tenkte det var noe 'småtteri' og syklet hjem til svigerforeldrene mine, sammen med min kone og barn. Der tok vi på TV`n. Den ble stående på i 3 døgn. Sommerferien fikk en brå vending. Vi var glad vi var trygge, men følte samtidig med de som stod mitt i helvete. En uvirkelig hendelse! "
-
Aksel S. Innvær
35 år
Vitebegjærlig
"
Feiret bursdagen sammen med gode venner på ei hytta. Da nyhetene nådde oss avbrøt jeg ferien, pakket kone og barn i bilen og kjørte hjem til Oslo hvor jeg tilbrakte de neste døgnene på jobb for en trygg hovedstad. Denne bursdagen glemmer jeg aldri... "
-
Svend
39 år
Vitebegjærlig
"
Min kone og jeg selv satt på bussen hjem fra ferie i spania da busssjåføren fortalte ar det hadde smelt en bombe i regjering kvartalet i oslo. Helt uvirklig der og da. Resten av dagen var bare trist og leit . Tenker den dag i dag på det som skjedde. "
-
Trond Bjørge Jørgensen
60 år
Trist
"
Jeg var hjemme og forberedte middagen og ventet på at ungdommene mine skulle komme på besøk.De kom løpende inn og sa at de hadde lest Vg på mobilen på vei hjem og hadde lest at det hadde vært en eksplosjon i Oslo.Resten leste vi på NRK.no utover kvelden.Vi var i sjokk for mange vi kjenner bor og jobber iRegjeringskvartalet.Bomben gikk av 2 etasjer under kontorstolen til min fetter sin kone.Og alle ungdommene,HERREGUD.Vi har grått oss ihel over alle som en,ung eller voksen.Vi ber fremdeles. "
-
Marianne Pisani
45 år
Redd
"
Jeg holdt på med forskaling. Min kone fortalte om bomben i Oslo og sa at det pågikk sendinger i TV. Senere kom hun ut igjen og fortalte at det pågikk skyting på Utøya. Vi ble sittende utover natta og følge med på sendingene. Jeg sto opp tidlig lørdag og hørte da at mange barn og unge var drept på Utøya. Min første tanke var at terrorangrepet hadde sammenheng med norsk deltakelse i bombinga av Libya. "
-
Alfred Andersen
65 år
Sint
"
Jeg satt på min mors kjøkken sammen med yngste sønn, kone, min søster og min mor. Vi ble oppringt av vår eldste sønn som var i Stortinget og skulle gå til Venstres hus i Møllergt da det smalt. Det tok en tid før det kom meldinger på radio og TV. Vi lurte på om det var ulykke eller terror og diskuterte mulige gjerningspersoner. Senere hørte vi om Utøya, men det tok jo en tid før koblingen her ble klar. Foruten meldinger på radio og TV fikk vi oppdateringer fra vår sønn som var ute og gikk. Vi var veldig glade for at han hadde gode venner å være sammen med. Vi var også urolige for flere hendelser i Oslo. Stemningen var uhyggelig og uvirkelig. "
-
Geir Helge Sandsmark
51 år
Vitebegjærlig
"
Jeg satt på jobb som sivilt ansatt i politiet da jeg hørte braket, og trodde først at det var en heisekran som hadde veltet på byggeplassen i Bjørvika. Så så jeg på politiloggen og skjønte at det hadde skjedd noe alvorlig. Det strømmet inn med kaotiske meldinger. Jeg ringte først min kone og sjekket at hun hadde det bra, så tok jeg bussen i stedet for t-banen for å hente datteren min. Det hersket en underlig stemnign blant passasjerene. "
Alle kommentarer som inneholder ordet "kone"
Vis alle kommentarene" Min mor i Pittsburgh så det på TV omtrent samtidig som min kone ringte fra Oslo. Hun gikk tur med datteren forbi regeringskvartal rett før det smalt -de var uskadd. Sønnen som var med meg og ble redd. Han lurte på hvem som ville gjøre noe slik. Jeg tenkte på Oklahoma City og sa vi måtte vente og se. Så så vi supernytt påp nett sammen. "
- Vincent Patrick Reilly 48 år Trist" Gikk tur med min kone ved Reff. Min datter ringte og fortalte om bomben i Regjeringskvartalet. Jeg er offiser i HV og SMS'et sjefen om hvor jeg var og hvor jeg kunne kontaktes. 20 min senere kom beskjed om mobilisering. 15 min etter det igjen var jeg på vei mot Oslo for å hente utstyr og møte. På veien hørte jeg om Utøya. Absurd. Deretter var jeg fokusert på oppgaven om å få mobilsert området. Plakaten på veggen gjelder fortsatt. Følelsen var en av å være utrolig fokusert på å være istand til å bistå ved behov. Det stod ikke i NRK's liste av følelses-alternativer. "
- Pelle 48 år Trist" Det var en dårlig dag fra før og ble ikke bedre den dagen. Det er vel en av de verste dagene for meg og min kone på veldig mange år. "
- Øyvind Aspen 45 år Forvirret" Det første vi hørte var knuste ruter hos VG. Jeg og min kone rakk å feire bryllupsdagen vår på en indisk restaurant i Drammen før vi skjønte omfanget av tragedien. "
- Gjermund Johansen 27 år Vitebegjærlig" Jeg er flamsk, menn bor i Tyskland. Jeg har studert ökologisk landsbruk i Aurland 2001-2003. Jeg har bursdag pa 22-07 og i 2002 doyde min mormor nar jeg var pa skuletur. I fjor spiste vi bursdagkake og sag vi pa TV Tour de France. Sa fikk vi tekstmelding om et explosjon i Oslo. Jeg gikk pa internet for a lese mer informasjon. Litt seinare fikk jeg vete om skjoting pa Utoya og har jeg sagt min kone 'Noreg har et stor Problem, tror jeg'. Jeg var forvirret og trist. Hvarfor i Noreg ??? Dei förste to - tre uke har jeg opplevet noko helt rart. Jeg tenkte pa Norsk igjen og Jeg hadde de veldig vanskelig med a snakke eller skrive Hollandsk eller Tysk. Jeg skal tenne lys pa sundag til minne av min mormor og alle offre av 22-07-2011! Jeg elsker Noreg!!! "
- Carl De Jongh 46 år Forvirret" Var på hytta i Finnskogen, kjørte tidlig fra jobb denne fredagen. Mens vi satt ute med gjester fra Berlin og nøt sommervarmen begynte telefonene å ringe. Min kone og jeg er begge statsansatte med jobb i Oslo sentrum. Normalt sykler vi forbi H-blokka litt før halv fire hver dag. Resten av kvelden satt jeg ved radioen. Tiden fram til neste morgen føltes som et mareritt i en glassbolle. Skjedde dette i virkeligheten, eller bare på radio? Med meldingen om antatt antall drepte lørdag morgen klarte jeg ikke å holde meg ute i skogen lenger og ba min kone kjøre meg til Kongsvinger for første tog til Oslo. Da vi svingte inn på Jernbaneplassen i Kongsvinger og så flagget på halv stang ble situasjonen virkelig for meg. Da gråt jeg. "
- Cornelis 42 år Trist" Min kone og jeg var på ferie i Ålesund, da vi kom inn i hotell resepsjonen og fikk sett på TV hva som hadde skjedd i Oslo, trodde vi ikke det som ble vist. Vi ble stående lamslått. Hadde ikke tid til å gå opp på rommet. Vi fant hver vår stol også litt på SVTV for det var svenske gjester der. Men etterhvert fikk vi TVen over på NRK. Tårene, uvirkeligheten, verdige Storberget og Stoltenberg. Flere måneder etterpå, disse vanvittige bemerkningene fra konservative kristne at GUD stod bak, sjokkerende,uvirkelige. Kan mennesker ved sine fulle fem,virkelig mene no slikt? "
- knut storerud 57 år Forvirret" Var på fisketur sammen med kammerat (Kjetil) innover i Femundsmarka. Denne dagen hadde vi fått spesielt mye fisk og vi var svært fornøyde med tilværelsen - helt til jeg sjekket telefonen og så sms fra min kone som var ved Stortinget da bomben gikk av.. Heldig vis gikk alt bra med henne. For en kontrast til den fantastiske fisketuren jeg var på. "
- Eirik 32 år Trist" Jeg, min sønn, hans kone og stesønn satt og våket over min mann som døde kl. 23:25 denne forferdelige dagen. Vi hadde vår egen sorg, men ble også påvirket av det som skjedde i Oslo og Utøya da min niese ringte om bomben i regjeringskvartalet og senere skytingen på Utøya. Vi følte oss veldig splittet i mellom det å være i vår egen sorg og samtidig forholde oss til det forferdelige som skjedde ellers i landet. Det ble heller ikke uten praktiske konsekvenser for oss, da Ahus ble stengt for all trafikk til og fra. "
- Erna 77 år Forvirret" Min kone var i Oslo, bodde bare få kvartaler fra regjeringshuset og ringte meg: 'Her har vært en forferdelig smell, og sirener hyler! Slå på radio og TV, noe foregår!' Jeg tenkte at en eller annen idiot har funnet det forgodt å slenge en dynamittgubbe eller gasspatron for å uttrykke sitt mishag med politikken, i mangel på mere subtil argumentasjon og syntes det lignet en dårlig spøk, men i det øyeblikk jeg hørte om skyting på øyen der jeg visste AUF hadde kongress skjønte jeg noe og tenkte at herregud - her er noen nynazister på ferde - det var nesten ufattelig. Senere hen har jeg fulgt med i saken, og siden jeg er glad i å lese historie gjenkjenner jeg begrunnelser og argumentasjon. Det gjør ikke saken bedre, men jeg trodde ikke det fantes noen som i fullt alvor fremdeles lot seg innfange av slik en tankegang. Men nu er jeg redd det kan finnes flere - ! "
- Ole Zahl Mölö 75 år Vitebegjærlig" Jeg var hjemme å pusset opp, hørte smellet og trodde det smellet og skjelvet kom fra en ulykke på en byggeplass e.l. Heldigvis før jeg forstod at det var ett terrorangrep så ringte min kone meg og fortalte at hun var ok, hun jobber i nærheten av regjeringskvartalet. Jeg satte på TV og flippet mellom NRK og TV2, veldig nyskjerrig på hva som hadde hendt. Da de første beskjedent om at det var trolig en bombe, flashet bildene av Oklahomabombingen over netthinnen. Jeg er pressefotograf "
- Per Ervland 39 år Vitebegjærlig" 22 juli 2011 Jeg har nylig kommet opp til Panama fra reise i Peru. Sitter på hotellrom i Bocas del Toro på nordlige Carrib kyst, Skyper med min kone som er i Stavanger. I bakgrunnen har jeg CNN som kutter for å komme med Breaking news from Oslo Norway, det hele er uvirkelig jeg ber Mari skru på TV, der får hun samme nyheten. Vi sitter begge helt målløs og tror nesten ikke det vi hører og ser. På mine reier har jeg hele tiden problemer med spørsmålet; Where are you from? Jeg svarer Norway, få vet hvor det er, noen blir forbanna pga de ikke hører R og da blir det Noway! 22Juli samme kveld når jeg fikk samme spørsmål viste alle hvor jeg kommer fra, og det henger igjen enda. Selv her hvor jeg er nå på reise rundt i Swaziland og Syd Afrika med bil kommer Breivik sitt navn og historie opp som det eneste de vet om «Noway». "
- Terje Gudmestad 57 år Vitebegjærlig" Var redd for at Min bror, kone og deres datter var i fare. og jeg ringte til dem 2-6 ganger og så fikk jeg tak i dem. jeg sa i far til mine foreldre også men de var ute og spiste middag i lag med min fars jobb... "
- Hilde Harestad 25 år Redd" Var i en lekebutikk i Glasshuset når kassamannen plutselig sa: Har du hørt at det er gått av en bombe i Oslo? Jeg tenkte det var noe 'småtteri' og syklet hjem til svigerforeldrene mine, sammen med min kone og barn. Der tok vi på TV`n. Den ble stående på i 3 døgn. Sommerferien fikk en brå vending. Vi var glad vi var trygge, men følte samtidig med de som stod mitt i helvete. En uvirkelig hendelse! "
- Aksel S. Innvær 35 år Vitebegjærlig" Feiret bursdagen sammen med gode venner på ei hytta. Da nyhetene nådde oss avbrøt jeg ferien, pakket kone og barn i bilen og kjørte hjem til Oslo hvor jeg tilbrakte de neste døgnene på jobb for en trygg hovedstad. Denne bursdagen glemmer jeg aldri... "
- Svend 39 år Vitebegjærlig" Min kone og jeg selv satt på bussen hjem fra ferie i spania da busssjåføren fortalte ar det hadde smelt en bombe i regjering kvartalet i oslo. Helt uvirklig der og da. Resten av dagen var bare trist og leit . Tenker den dag i dag på det som skjedde. "
- Trond Bjørge Jørgensen 60 år Trist" Jeg var hjemme og forberedte middagen og ventet på at ungdommene mine skulle komme på besøk.De kom løpende inn og sa at de hadde lest Vg på mobilen på vei hjem og hadde lest at det hadde vært en eksplosjon i Oslo.Resten leste vi på NRK.no utover kvelden.Vi var i sjokk for mange vi kjenner bor og jobber iRegjeringskvartalet.Bomben gikk av 2 etasjer under kontorstolen til min fetter sin kone.Og alle ungdommene,HERREGUD.Vi har grått oss ihel over alle som en,ung eller voksen.Vi ber fremdeles. "
- Marianne Pisani 45 år Redd" Jeg holdt på med forskaling. Min kone fortalte om bomben i Oslo og sa at det pågikk sendinger i TV. Senere kom hun ut igjen og fortalte at det pågikk skyting på Utøya. Vi ble sittende utover natta og følge med på sendingene. Jeg sto opp tidlig lørdag og hørte da at mange barn og unge var drept på Utøya. Min første tanke var at terrorangrepet hadde sammenheng med norsk deltakelse i bombinga av Libya. "
- Alfred Andersen 65 år Sint" Jeg satt på min mors kjøkken sammen med yngste sønn, kone, min søster og min mor. Vi ble oppringt av vår eldste sønn som var i Stortinget og skulle gå til Venstres hus i Møllergt da det smalt. Det tok en tid før det kom meldinger på radio og TV. Vi lurte på om det var ulykke eller terror og diskuterte mulige gjerningspersoner. Senere hørte vi om Utøya, men det tok jo en tid før koblingen her ble klar. Foruten meldinger på radio og TV fikk vi oppdateringer fra vår sønn som var ute og gikk. Vi var veldig glade for at han hadde gode venner å være sammen med. Vi var også urolige for flere hendelser i Oslo. Stemningen var uhyggelig og uvirkelig. "
- Geir Helge Sandsmark 51 år Vitebegjærlig" Jeg satt på jobb som sivilt ansatt i politiet da jeg hørte braket, og trodde først at det var en heisekran som hadde veltet på byggeplassen i Bjørvika. Så så jeg på politiloggen og skjønte at det hadde skjedd noe alvorlig. Det strømmet inn med kaotiske meldinger. Jeg ringte først min kone og sjekket at hun hadde det bra, så tok jeg bussen i stedet for t-banen for å hente datteren min. Det hersket en underlig stemnign blant passasjerene. "
- Yoran 33 år ReddAntall forekomster av utvalgte ord
Oslo ( 1075 )fikk ( 811 )
Utøya ( 680 )
tv ( 668 )
Satt ( 594 )
Hørte ( 523 )
hjem ( 506 )
Norge ( 429 )
gikk ( 414 )
skjedd ( 410 )
dagen ( 393 )
helt ( 352 )
bombe ( 326 )
regjeringskvartalet ( 313 )
nyhetene ( 313 )
Trodde ( 297 )
Hele ( 295 )
tenkte ( 293 )
jobb ( 281 )
kvelden ( 266 )
vei ( 241 )
sa ( 239 )
bomben ( 238 )
hjemme ( 236 )
Ringte ( 236 )
se ( 235 )
uvirkelig ( 234 )
veldig ( 227 )
skjønte ( 223 )
eksplosjon ( 223 )
første ( 222 )
skjedde ( 205 )
radioen ( 200 )
resten ( 197 )
NRK ( 192 )
fulgte ( 190 )
aldri ( 187 )
venner ( 186 )
senere ( 184 )
Alt ( 184 )
måtte ( 183 )
redd ( 183 )
litt ( 179 )
dag ( 177 )
gått ( 176 )
ferie ( 173 )
skyting ( 170 )
høre ( 166 )
begynte ( 165 )
fortalte ( 158 )
trist ( 156 )
kjente ( 155 )
sjokk ( 153 )
akkurat ( 152 )
sentrum ( 152 )
sms ( 149 )
Slo ( 145 )
sammen ( 144 )
nyheter ( 143 )
juli ( 139 )
flere ( 138 )
radio ( 137 )
langt ( 126 )
følte ( 126 )
bilen ( 124 )
rundt ( 124 )
sto ( 122 )
gang ( 121 )
folk ( 119 )
neste ( 117 )
smalt ( 116 )
tok ( 115 )
visste ( 115 )
komme ( 114 )
igjen ( 113 )
leste ( 108 )
ei ( 108 )
stod ( 107 )
familie ( 106 )
plutselig ( 104 )
forvirret ( 102 )
husker ( 102 )
Tour ( 100 )
dro ( 100 )
familien ( 99 )
eksplosjonen ( 99 )
byen ( 98 )
to ( 98 )
kommet ( 96 )
natten ( 96 )
France ( 95 )
jag ( 94 )
meldingene ( 93 )
via ( 91 )
etterpå ( 90 )
nyheten ( 90 )
skje ( 89 )
etterhvert ( 89 )
omfanget ( 89 )
och ( 88 )