"
Vi spiste middag og hørte et skikkelig tordenbrak, trodde vi. Men da det verken regnet eller kom mer torden, resonnerte vi oss frem til at det kanskje var sprengningsarbeid et stykke nedenfor. Sjokket, forvirringen og ikke minst etterhvert fortvilelsen da vi skjønte hva sm hadde skjedd, var stor.
Litt senere på kvelden kjørte vi til Ullevål i tilfelle de trengte blod, og det var godt å se at det var mange med samme tanke. "
-
ElSa
44 år
Forvirret
"
Hørte et drønn og grunnen ristet. Lurte på om det var en trafostasjon etc. som eksploderte eller et fly som hadde krasjet. Var raskt på nett for eventuelt å få svar der. Var et sjokk når beskjeden kom. Da var det rett på telefon for å høre hvor min datter var som skulle i Nordea i VG-bygget på den tiden. Men dette var en av de dagene det var greit hun var treg og ikke kommet seg til byen. Så kom etterhvert også beskjed om at det var skyting på Utøya. regnet med at det da var et enkelttilfelle, men når det viste seg å være massehenrettelse på uskyldig ungdom, da overstyrte det sjokket over bomben. Dagen og perioden etter var helt uvirkelig. Føler med alle som er nært rammet. "
-
ME
50 år
Forvirret
"
Gikk rett utenfor bygget til høyre for høyblokka. Det var en enorm trykkbølge som kastet meg i veggen, og det regnet glass. Da tåkeskyen lettet og hørselen kom tilbake ulte det i mange alarmer, men ellers var det stille. Var livredd, forvirret og skremt - visste ikke hva som hendte! "
-
Anita Høibråthen
20 år
Redd
"
Jeg satt i traktoren,skulle kjøre ut de siste fraulassa før regnet kom for fullt. Hørte på Her og Nå på radioen, da den første meldingen om eksplosjon i Regjeringskvartalet kom. Redaksjonen skjønte nok ikke alvoret med en gang. De fortsatte med det planlagte innslaget, en debatt om sammenslåing av Agder- fylkene. Men så gikk alvoret opp for alle. Jeg tenkte med en gang at det måtte være et angrep på Norge, og satte det i sammenheng med Libya krigen. "
-
Jon
43 år
Vitebegjærlig
"
Var på handletur da jeg overhørte en dame snakke i telefonen om en eksplosjon, og jeg skjønte at det var alvorlig. Dro rett hjem og skrudde på nyhetene. Det så ikke ut som Norge.
Hvis det ikke hadde regnet den dagen hadde vi antageligvis vært nede i byen. "
-
Kristin
24 år
Vitebegjærlig
"
vi er tyske tourister og vi var på ferge Color Line ...og vi var sjokkert..fordi hvis det hadde regnet, var vi på rådhus plass også... Vi kommer tilbake til Oslo i sommer den 22. juli..vi føler med dere..♥ "
-
Monika Golinski
62 år
Forvirret
"
Jeg hadde gått tur med venner i regnet. Store søledammer vekket barnet i meg og jeg kom gledesstrålende inn i leiligheten vi leide. I det jeg åpner døra, sier venninna mi: 'Det har vært en bombeeksplosjon i Oslo'. Bildene på tv-skjermen var vanvittige. En kamerat i turfølget strevde med å få tak i pårørende som arbeidet i regjeringskvartalet. Men vedkommende hadde gått tidligere fra jobb. Etter middag, slo vi på tekst-tv. Da vi leste om skyting på Utøya, tenkte jeg bare 'nei'. Stemningen var trykka, uvirkelig. TV-bildene som fra en krigssone. Våknet lørdag morgen til sms fra en slektning bosatt i Hønefoss. Han kunne fortelle at nærmere 100 ungdom var drept. Han satt klistret til tv-en og så hvite likposer overalt. Søndag, under minnegudstjenesten, kom 'Til ungdommen'. Da kom tårene. "
-
Heidi
34 år
Forvirret
"
Jeg var i Legoland når det smalt i Regjeringskvartalet. Det var kaldt og det regnet. Da vi kom på hotellet skulle vi dusje. Slo på CNN mens jeg ventet på at dusjen skulle bli ledig. Da så kaoset som rådet i timen etter at det smalt. Først trodde jeg det var et fremtidsscenario som CNN hadde laget. Så fikk vi høre om skyting på Utøya. "
-
Per-Åge Gundersen
42 år
Trist
"
Jeg var rett nedenfor Storefjell hotell på en hytte. Jeg gikk tur i regnet mens bomben smalt. Jeg ante ingenting om bomben, før jeg kom inn på hytta og slo på tven. Da så jeg masse terrorhandlinger og ble redd. Først og fremst ville jeg vite hvem gjerningsmannen var. Det fikk jeg ikke vite litt før etterpå på mammas mobil. Jeg trodde ikke mine egne øyne. Vi var helt fortvilet. Etterpå fikk jeg høre om Utøya. Da ble det enda verre. Jeg synes det var mere nok med regjeringskvartalet. "
-
Victor Sundve Hellevik
11 år
Redd
"
Samboeren min og jeg pusset opp hjemme den sommeren og plutselig hørte vi et skikkelig drønn! Huset ristet litt, og jeg trodde det tordnet skikkelig ute. En time senere, dro vi ned på Bohus Alna og fikk der, under et sofakjøp, vite raskt etter hverandre at det hadde gått av en bombe i byen og at en mann skjøt rundt seg på Utøya. Det var helt uvirkelig og ikke helt til å tro. Vi regnet ikke med at dagens hendelser skulle eskalere så voldsomt. Betjeningen i butikken klarte nesten ikke å fokusere på at vi skulle betale i butikken, for de satt og så på tv om hva som hadde skjedd, og det var ikke før vi satt oss i bilen på vei hjem at telefonene startet å ringe for å høre om folk var like hele. Familien samlet seg innen få minutter og det var mye sinne og forbauselse over at dette kunne skje rundt oss. "
-
Michaela Smith
26 år
Forvirret
"
Gikk nygift rundt i gatene i Paris og handlet. Ble oppringt av moren til min manns barn, som sa at det var gått av en bombe i Oslo, og at alle vinduene i regjeringsbygget var blåst ut. Vi regnet med det var noe overdrevet, men ba min mor holde oss oppdatert. Kom oss tilbake på hotellrommet og fulgte CNN og BBC da vi begynte å høre noe om Utøya. Satt oppe til kl 03 og hadde vekkerklokken på 08 igjenfor følge med. Etter vi våknet til de grufulle nyhetene lørdag var vi bare triste og i sjokk og med stort nyhetsbehov. Paris har ikke altfor mange kafeer med trådløst, så det ble noen timer på hotellrommet... "
-
Vibeke Placht
38 år
Vitebegjærlig
"
Fik samme følelse som 11.9 - uforståeligt at det var i Oslo.Blev også redd, redd som mor for mine barn. Tenk at denne verden af krig kommer så nær,det var så jeg ikke ville tro det. Jeg husker det regnet og vi skrudde av radioen så børnene ikke fikk høre nyhederne og glad for at vi ikke hadde tv i hus. Jeg husker også jeg blev veldig taknemlig for mit liv og dem jeg er gla i. "
-
Mie
31 år
Vitebegjærlig
"
Det regnet og vi var inne i båten. På øya var det andre mennesker. Sjekket nettet, og leste om bomben. Lot være å fortelle noe til barna - logget av nettet og tok et bad i regnet. Vi tok alvoret inn over oss dagen etter. Det første vi så av menneskelig aktivitet var 3 hytter i det fjerne - alle med flagg på halv stang. "
-
Magne Klann
41 år
Trist
"
Jeg hadde nettopp spist lunsj med gode venner og passerte TV-skjermen som sto på i foajeen kl. 1525. Min aller første tanke da jeg så bilde på skjermen (med tekst under): hvilke andre steder i verden heter det Regjeringskvartalet? Jeg skjønte ikke at det var Oslo. Sønnen min ringte og sa at han og kjæresten var ok. Senere på ettermiddagen gikk vi på konserter, som vi etter kort tid forlot. Vi orket rett og lett ikke. Vi kjørte deretter fra Molde til Oppdal med radioen på, vi var tause, det regnet kraftig, og alt var trist. "
-
Ingrid Brattset
54 år
Forvirret
"
Hadde akkurat sagt farvel til min datter som skulle dra ut av byen. Jeg tenkte det var bra hun var på veg bort, for etter det kraftige smellet regnet jeg med kaos i byen. Hun var på veg til SU sin sommerleir som skulle ha startet mandag 25. juli. På Utøya. "
-
Ørjan
51 år
Vitebegjærlig
"
Satt med min nyfødte sønn på to uker i armene og ante stille sommerfred og ingen fare. Det øsregnet, og samboer og datteren min var på lekeland i Lillestrøm og koste seg. Jeg forsto ikke først at bildene fra på TV fra Oslo var fra Norge. Ble redd, og ringte samboer og ville egentlig bare ha dem hjem. "
-
Monika
32 år
Trist
"
Ei venninne og jeg hadde nettopp vært nede i sentrum, rett ved Tinghuset. Vi skulle ta bussen hjem og var usikre på hvor vi skulle ta den fra. Vi tok bussen fra nærheten av Tinghuset. Hvis vi hadde gått det til Nationalteatret måtte vi ha tatt neste buss, og da hadde vi kjørt forbi Stortorvet akkurat da det smalt. Vi hørte smellet da vi kom på Manglerud, men trodde det var torden pga regnet. Jeg ble oppringt av faren min litt før kl 16, og fikk beskjed om å se på tv. Etterpå prøvde jeg å få tak i alle jeg jeg kjenner i Oslo, for å høre at alt var bra med dem. "
-
Ann-Iren N. Fjeldberg
32 år
Vitebegjærlig
"
Var hjemme i Tøyenparken og lekte med sønnen vår og en venn av ham da det smalt. Trodde det var et tordenbrak (det hadde regnet den dagen) og fikk ungene inn i huset. Men like etter tikket meldingene om en bombeeksplosjon inn på Twitter.
Deretter kom beskjeden om at det kunne være flere bomber i byen, så vi holdt oss innendørs i timesvis mens vi fulgte det som skjedde. Også Utøya fikk vi først beskjed om via Twitter - dette var dagen da sosiale medier lå langt foran konvensjonelle medier i dekningen. "
-
Eirik Newth
47 år
Forvirret
"
Jeg husker godt hva jeg gjorde den 22. juli 2011. Gudmora mi feiret hennes bryllupet og jeg gjorde det samme. Men da jeg våknet på hotellrommet den 23. juli slå jeg på tv-en og så meldingen at en bombe gikk av i Oslo. Det første jeg tenkte var at det ikke kan være sant. Jeg var jo i Oslo en måned tidligere og alt var så fredelig og fint. Etter så jeg nyhetene på sveitsisk tv og der sa de at mange unge mennesker ble drept på Utøya. Jeg var trist, forvirret og følte meg til og med skyldig fordi jeg hadde feiret mens andre mennesker måtte dø. Nå, nesten ett år etter holder jeg den hjerteformede steinen i hånden jeg fikk på bryllupet den 22. juli 2011. Hvis jeg ser på den ene siden av steinen kommer minner om glede og lykke og, hvis jeg ser på den annen siden tenker jeg på de 77 som er borte men aldri glemt. Denne dagen lærte meg for nå og alltid at etter regnet kommer solskinn! "
-
Cynthia Wiesendanger
24 år
Trist
"
Satt inne sammen med noen venner fordi det regnet. Plutselig var det noen som kom og fortalte at det var gått av en bombe i Oslo. Skjønte nesten ikke at det kunne stemme, men noen gikk inn på internett hvor det ble bekreftet. Siden fikk vi de sjokkerende nyhetene fra utøya. Føltes helt uvirkelig, og utrolig tragisk. "
Alle kommentarer som inneholder ordet "regnet"
Vis alle kommentarene" Vi spiste middag og hørte et skikkelig tordenbrak, trodde vi. Men da det verken regnet eller kom mer torden, resonnerte vi oss frem til at det kanskje var sprengningsarbeid et stykke nedenfor. Sjokket, forvirringen og ikke minst etterhvert fortvilelsen da vi skjønte hva sm hadde skjedd, var stor. Litt senere på kvelden kjørte vi til Ullevål i tilfelle de trengte blod, og det var godt å se at det var mange med samme tanke. "
- ElSa 44 år Forvirret" Hørte et drønn og grunnen ristet. Lurte på om det var en trafostasjon etc. som eksploderte eller et fly som hadde krasjet. Var raskt på nett for eventuelt å få svar der. Var et sjokk når beskjeden kom. Da var det rett på telefon for å høre hvor min datter var som skulle i Nordea i VG-bygget på den tiden. Men dette var en av de dagene det var greit hun var treg og ikke kommet seg til byen. Så kom etterhvert også beskjed om at det var skyting på Utøya. regnet med at det da var et enkelttilfelle, men når det viste seg å være massehenrettelse på uskyldig ungdom, da overstyrte det sjokket over bomben. Dagen og perioden etter var helt uvirkelig. Føler med alle som er nært rammet. "
- ME 50 år Forvirret" Gikk rett utenfor bygget til høyre for høyblokka. Det var en enorm trykkbølge som kastet meg i veggen, og det regnet glass. Da tåkeskyen lettet og hørselen kom tilbake ulte det i mange alarmer, men ellers var det stille. Var livredd, forvirret og skremt - visste ikke hva som hendte! "
- Anita Høibråthen 20 år Redd" Jeg satt i traktoren,skulle kjøre ut de siste fraulassa før regnet kom for fullt. Hørte på Her og Nå på radioen, da den første meldingen om eksplosjon i Regjeringskvartalet kom. Redaksjonen skjønte nok ikke alvoret med en gang. De fortsatte med det planlagte innslaget, en debatt om sammenslåing av Agder- fylkene. Men så gikk alvoret opp for alle. Jeg tenkte med en gang at det måtte være et angrep på Norge, og satte det i sammenheng med Libya krigen. "
- Jon 43 år Vitebegjærlig" Var på handletur da jeg overhørte en dame snakke i telefonen om en eksplosjon, og jeg skjønte at det var alvorlig. Dro rett hjem og skrudde på nyhetene. Det så ikke ut som Norge. Hvis det ikke hadde regnet den dagen hadde vi antageligvis vært nede i byen. "
- Kristin 24 år Vitebegjærlig" vi er tyske tourister og vi var på ferge Color Line ...og vi var sjokkert..fordi hvis det hadde regnet, var vi på rådhus plass også... Vi kommer tilbake til Oslo i sommer den 22. juli..vi føler med dere..♥ "
- Monika Golinski 62 år Forvirret" Jeg hadde gått tur med venner i regnet. Store søledammer vekket barnet i meg og jeg kom gledesstrålende inn i leiligheten vi leide. I det jeg åpner døra, sier venninna mi: 'Det har vært en bombeeksplosjon i Oslo'. Bildene på tv-skjermen var vanvittige. En kamerat i turfølget strevde med å få tak i pårørende som arbeidet i regjeringskvartalet. Men vedkommende hadde gått tidligere fra jobb. Etter middag, slo vi på tekst-tv. Da vi leste om skyting på Utøya, tenkte jeg bare 'nei'. Stemningen var trykka, uvirkelig. TV-bildene som fra en krigssone. Våknet lørdag morgen til sms fra en slektning bosatt i Hønefoss. Han kunne fortelle at nærmere 100 ungdom var drept. Han satt klistret til tv-en og så hvite likposer overalt. Søndag, under minnegudstjenesten, kom 'Til ungdommen'. Da kom tårene. "
- Heidi 34 år Forvirret" Jeg var i Legoland når det smalt i Regjeringskvartalet. Det var kaldt og det regnet. Da vi kom på hotellet skulle vi dusje. Slo på CNN mens jeg ventet på at dusjen skulle bli ledig. Da så kaoset som rådet i timen etter at det smalt. Først trodde jeg det var et fremtidsscenario som CNN hadde laget. Så fikk vi høre om skyting på Utøya. "
- Per-Åge Gundersen 42 år Trist" Jeg var rett nedenfor Storefjell hotell på en hytte. Jeg gikk tur i regnet mens bomben smalt. Jeg ante ingenting om bomben, før jeg kom inn på hytta og slo på tven. Da så jeg masse terrorhandlinger og ble redd. Først og fremst ville jeg vite hvem gjerningsmannen var. Det fikk jeg ikke vite litt før etterpå på mammas mobil. Jeg trodde ikke mine egne øyne. Vi var helt fortvilet. Etterpå fikk jeg høre om Utøya. Da ble det enda verre. Jeg synes det var mere nok med regjeringskvartalet. "
- Victor Sundve Hellevik 11 år Redd" Samboeren min og jeg pusset opp hjemme den sommeren og plutselig hørte vi et skikkelig drønn! Huset ristet litt, og jeg trodde det tordnet skikkelig ute. En time senere, dro vi ned på Bohus Alna og fikk der, under et sofakjøp, vite raskt etter hverandre at det hadde gått av en bombe i byen og at en mann skjøt rundt seg på Utøya. Det var helt uvirkelig og ikke helt til å tro. Vi regnet ikke med at dagens hendelser skulle eskalere så voldsomt. Betjeningen i butikken klarte nesten ikke å fokusere på at vi skulle betale i butikken, for de satt og så på tv om hva som hadde skjedd, og det var ikke før vi satt oss i bilen på vei hjem at telefonene startet å ringe for å høre om folk var like hele. Familien samlet seg innen få minutter og det var mye sinne og forbauselse over at dette kunne skje rundt oss. "
- Michaela Smith 26 år Forvirret" Gikk nygift rundt i gatene i Paris og handlet. Ble oppringt av moren til min manns barn, som sa at det var gått av en bombe i Oslo, og at alle vinduene i regjeringsbygget var blåst ut. Vi regnet med det var noe overdrevet, men ba min mor holde oss oppdatert. Kom oss tilbake på hotellrommet og fulgte CNN og BBC da vi begynte å høre noe om Utøya. Satt oppe til kl 03 og hadde vekkerklokken på 08 igjenfor følge med. Etter vi våknet til de grufulle nyhetene lørdag var vi bare triste og i sjokk og med stort nyhetsbehov. Paris har ikke altfor mange kafeer med trådløst, så det ble noen timer på hotellrommet... "
- Vibeke Placht 38 år Vitebegjærlig" Fik samme følelse som 11.9 - uforståeligt at det var i Oslo.Blev også redd, redd som mor for mine barn. Tenk at denne verden af krig kommer så nær,det var så jeg ikke ville tro det. Jeg husker det regnet og vi skrudde av radioen så børnene ikke fikk høre nyhederne og glad for at vi ikke hadde tv i hus. Jeg husker også jeg blev veldig taknemlig for mit liv og dem jeg er gla i. "
- Mie 31 år Vitebegjærlig" Det regnet og vi var inne i båten. På øya var det andre mennesker. Sjekket nettet, og leste om bomben. Lot være å fortelle noe til barna - logget av nettet og tok et bad i regnet. Vi tok alvoret inn over oss dagen etter. Det første vi så av menneskelig aktivitet var 3 hytter i det fjerne - alle med flagg på halv stang. "
- Magne Klann 41 år Trist" Jeg hadde nettopp spist lunsj med gode venner og passerte TV-skjermen som sto på i foajeen kl. 1525. Min aller første tanke da jeg så bilde på skjermen (med tekst under): hvilke andre steder i verden heter det Regjeringskvartalet? Jeg skjønte ikke at det var Oslo. Sønnen min ringte og sa at han og kjæresten var ok. Senere på ettermiddagen gikk vi på konserter, som vi etter kort tid forlot. Vi orket rett og lett ikke. Vi kjørte deretter fra Molde til Oppdal med radioen på, vi var tause, det regnet kraftig, og alt var trist. "
- Ingrid Brattset 54 år Forvirret" Hadde akkurat sagt farvel til min datter som skulle dra ut av byen. Jeg tenkte det var bra hun var på veg bort, for etter det kraftige smellet regnet jeg med kaos i byen. Hun var på veg til SU sin sommerleir som skulle ha startet mandag 25. juli. På Utøya. "
- Ørjan 51 år Vitebegjærlig" Satt med min nyfødte sønn på to uker i armene og ante stille sommerfred og ingen fare. Det øsregnet, og samboer og datteren min var på lekeland i Lillestrøm og koste seg. Jeg forsto ikke først at bildene fra på TV fra Oslo var fra Norge. Ble redd, og ringte samboer og ville egentlig bare ha dem hjem. "
- Monika 32 år Trist" Ei venninne og jeg hadde nettopp vært nede i sentrum, rett ved Tinghuset. Vi skulle ta bussen hjem og var usikre på hvor vi skulle ta den fra. Vi tok bussen fra nærheten av Tinghuset. Hvis vi hadde gått det til Nationalteatret måtte vi ha tatt neste buss, og da hadde vi kjørt forbi Stortorvet akkurat da det smalt. Vi hørte smellet da vi kom på Manglerud, men trodde det var torden pga regnet. Jeg ble oppringt av faren min litt før kl 16, og fikk beskjed om å se på tv. Etterpå prøvde jeg å få tak i alle jeg jeg kjenner i Oslo, for å høre at alt var bra med dem. "
- Ann-Iren N. Fjeldberg 32 år Vitebegjærlig" Var hjemme i Tøyenparken og lekte med sønnen vår og en venn av ham da det smalt. Trodde det var et tordenbrak (det hadde regnet den dagen) og fikk ungene inn i huset. Men like etter tikket meldingene om en bombeeksplosjon inn på Twitter. Deretter kom beskjeden om at det kunne være flere bomber i byen, så vi holdt oss innendørs i timesvis mens vi fulgte det som skjedde. Også Utøya fikk vi først beskjed om via Twitter - dette var dagen da sosiale medier lå langt foran konvensjonelle medier i dekningen. "
- Eirik Newth 47 år Forvirret" Jeg husker godt hva jeg gjorde den 22. juli 2011. Gudmora mi feiret hennes bryllupet og jeg gjorde det samme. Men da jeg våknet på hotellrommet den 23. juli slå jeg på tv-en og så meldingen at en bombe gikk av i Oslo. Det første jeg tenkte var at det ikke kan være sant. Jeg var jo i Oslo en måned tidligere og alt var så fredelig og fint. Etter så jeg nyhetene på sveitsisk tv og der sa de at mange unge mennesker ble drept på Utøya. Jeg var trist, forvirret og følte meg til og med skyldig fordi jeg hadde feiret mens andre mennesker måtte dø. Nå, nesten ett år etter holder jeg den hjerteformede steinen i hånden jeg fikk på bryllupet den 22. juli 2011. Hvis jeg ser på den ene siden av steinen kommer minner om glede og lykke og, hvis jeg ser på den annen siden tenker jeg på de 77 som er borte men aldri glemt. Denne dagen lærte meg for nå og alltid at etter regnet kommer solskinn! "
- Cynthia Wiesendanger 24 år Trist" Satt inne sammen med noen venner fordi det regnet. Plutselig var det noen som kom og fortalte at det var gått av en bombe i Oslo. Skjønte nesten ikke at det kunne stemme, men noen gikk inn på internett hvor det ble bekreftet. Siden fikk vi de sjokkerende nyhetene fra utøya. Føltes helt uvirkelig, og utrolig tragisk. "
- Marianne 20 år TristAntall forekomster av utvalgte ord
Oslo ( 1075 )fikk ( 811 )
Utøya ( 680 )
tv ( 668 )
Satt ( 594 )
Hørte ( 523 )
hjem ( 506 )
Norge ( 429 )
gikk ( 414 )
skjedd ( 410 )
dagen ( 393 )
helt ( 352 )
bombe ( 326 )
regjeringskvartalet ( 313 )
nyhetene ( 313 )
Trodde ( 297 )
Hele ( 295 )
tenkte ( 293 )
jobb ( 281 )
kvelden ( 266 )
vei ( 241 )
sa ( 239 )
bomben ( 238 )
hjemme ( 236 )
Ringte ( 236 )
se ( 235 )
uvirkelig ( 234 )
veldig ( 227 )
skjønte ( 223 )
eksplosjon ( 223 )
første ( 222 )
skjedde ( 205 )
radioen ( 200 )
resten ( 197 )
NRK ( 192 )
fulgte ( 190 )
aldri ( 187 )
venner ( 186 )
senere ( 184 )
Alt ( 184 )
måtte ( 183 )
redd ( 183 )
litt ( 179 )
dag ( 177 )
gått ( 176 )
ferie ( 173 )
skyting ( 170 )
høre ( 166 )
begynte ( 165 )
fortalte ( 158 )
trist ( 156 )
kjente ( 155 )
sjokk ( 153 )
akkurat ( 152 )
sentrum ( 152 )
sms ( 149 )
Slo ( 145 )
sammen ( 144 )
nyheter ( 143 )
juli ( 139 )
flere ( 138 )
radio ( 137 )
langt ( 126 )
følte ( 126 )
bilen ( 124 )
rundt ( 124 )
sto ( 122 )
gang ( 121 )
folk ( 119 )
neste ( 117 )
smalt ( 116 )
tok ( 115 )
visste ( 115 )
komme ( 114 )
igjen ( 113 )
leste ( 108 )
ei ( 108 )
stod ( 107 )
familie ( 106 )
plutselig ( 104 )
forvirret ( 102 )
husker ( 102 )
Tour ( 100 )
dro ( 100 )
familien ( 99 )
eksplosjonen ( 99 )
byen ( 98 )
to ( 98 )
kommet ( 96 )
natten ( 96 )
France ( 95 )
jag ( 94 )
meldingene ( 93 )
via ( 91 )
etterpå ( 90 )
nyheten ( 90 )
skje ( 89 )
etterhvert ( 89 )
omfanget ( 89 )
och ( 88 )