"
Var hjemme med min mann og mine to døtre og hadde huset fullt av venner og deres små barn, på det som skulle bli en kjempetrivelig sommerhelg med besøk fra mange kanter av landet. Vi fikk ikke sett noe TV pga at vi ville skåne barna, og derfor satt vi rundt omkring og leste nettet etter tur og det la en demper på hele stemninga både fredag og lørdag. Det var rystende og trist. "
-
Tove Alice Johansen
33 år
Vitebegjærlig
"
Jobba på Riddu Riddu festivalen og vi hørte via politi og Norvakt at det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Men ingen visste hvor/hvordan/hvorfor/hvem. En liten stund senere full forvirring: Det var skyting på Utøya! Mange, minst 80 drepte.. Vi skjønte ingenting. Hva skjer? Hvem er det som skyter og bomber? I NORGE?! Det var en forferdelig kveld og en underlig stemning på festivalen. Som med rette, ble avlyst. Den 23.juli var det en minnekonsert hvor ulike artister framførte noen sanger - stemninga var trykket- blant publikum og artister. Det var en sterk opplevelse- håper noe som dette ALDRI skjer igjen <3 "
-
Bente Bech
47 år
Forvirret
"
Var ute og spiste når vi fikk meldinger hjemmefra som fortalte oss hva som hadde skjedd. Vi satt der å kunne ikke forstå at det var sant. Slikt skal jo ikke hende i Norge. På vei tilbake til hotellet gikk vi forbi nyhetstavlen på Rådhusplassen og så 'minst 8 mennesker drept på stranden'. Vi snakket om at nå skjer det mye forferdelig i verden,, men det kan jo ikke være en sammenheng. Tilbake på hotellet fikk vi med oss nyhetene på tv, og satt helt i sjokk og fulgte med. Tårene trillet og jeg kunne ikke forstå at dette var sant. Dagen etter var det en merkelig stemning. Man kunne høre nordmenn som satt på restauratene og snakket. Man kunne ikke forstå at dette kunne ha skjedd. Helt uvirkelig. "
-
Lene
38 år
Trist
"
Var i en klesbutikk i Markveien og kikket på kjoler. Trodde først en bil hadde kjørt gjennom ruta da vi hørte drønnet. Da vi så at det ikke var en bil trodde vi det var torden. Så var det noen som sa at det var en bombe i Regjeringskvartalet. Ute i gata var det en merkelig stemning og nesten alle stod eller gikk med en mobiltelefon i hånda. Men det var ikke før jeg kom hjem og så bilder og video på nettet at det gikk opp for meg hva som egentlig skjedde. "
-
Nina
30 år
Sint
"
Min mellomste sønn ringte fra Spania og fortalte om en eksplosjon i Oslo. Det var natt, og vi tok det ikke så alvorlig. Først neste dag så vi omfanget på TV og internett. Kom hjem til Oslo søndag. Merket stemningen alt på flyplassen. "
-
Kenneth
45 år
Vitebegjærlig
"
Jeg giftet meg mens bomben gikk av i oslo og fikk vite om hendelsen i taxien på vei hjem til kaffiselskap og venner. du kan si at stemningen ble dempet med tanken på alle menneskene. Og værre ble det å våkna opp til en så kraftig økning i dødstallne 8/9 til 80/90..... "
-
Trine
31 år
Trist
"
Vi hadde segla frå Florø til Shetland via Orknøyane med galeasen Svanhild og hatt ein flott tur, og no var vi på sightseeing med leigebil på Shetland. I Scalloway fekk far min tekstmeldingar frå ei som var med på båten, først om angrepet i Oslo og så på Utøya. Vi var sjokkerte over det som hadde skjedd. På hotellrommet i Lerwick om kvelden såg vi på engelsk fjernsyn om det som hadde skjedd, og sjokket blei endå større då dei justerte opp tapstala til nesten hundre. Dagen etter var vi i Lerwick og skulle sjå oss litt rundt og vere turistar, men vi var fremdeles i trist stemning. Det var vanskeleg å skjøne det som hadde skjedd. Shetlendarane viste stor medkjensle. "
-
Gaute
41 år
Trist
"
Jeg var i en butikk i Nyköping, og radioen stod på. De snakket om en eksplosjon i Oslo sentrum, og at det lå døde og døende folk i gatene. Jeg ringte hjem for å få mer informasjon. Søsteren min refererte fra norske nyheter, men alt var fortsatt kaotisk og uoversiktlig. Vi satte oss i bilen i retning sommerhuset, men jeg ville ikke sette på radioen for vi hadde barn i bilen. Da nyhetene fra Utøya kom senere på kvelden, trodde jeg det hele var overdrevet, jeg tenkte at det sikkert rådet en panisk stemning i Norge, og at det hele sikkert var en bagatell. Dessverre tok jeg veldig feil. "
-
Mette
31 år
Vitebegjærlig
"
Jeg og mamma var alene ute på hytten vår og hadde 'kosestund' sammen, da vi plutselig så på nrk at det var en eksplosjon i oslo. Jeg ble først veldig forvirret og så ble jeg redd. Resten av den dagen så vi bare på nyhetene og jeg opplevde en ubehagelig stemning, og mamma var veldig urolig og det ødela den tiden vi hadde sammen alene. "
-
Hjertrud
13 år
Redd
"
Jeg og noen venner skulle grille i parken og da vi hørte om bomben skjønte vi ingeting. Hvem kunne det være og hvorfor? Vi var glade vi bodde i Bergen. Da vi gikk inn i leiligheten etter grillingen hadde mange ungdommer blitt skutt. Vi fulgte med på nettavisene. Forvirringen ble større. Jeg fikk flere venner på besøk og stemningen var lavmælt. Det ble snakket om at vi var redde for at innvandrerne skulle få skylda for dette og at det kunne skje voldsepisoder i byen den natta. Vi hadde planlagt å dra på byen, men jeg ble ikke med. "
-
Maria
26 år
Forvirret
"
Jeg hadde fridag fra jobb, og var hjemme og så på spansk TV da den vanlige sendingen ble avbrutt av nyhetene fra Norge. Så begynte telefonene å ringe fra Norge. Hver fredag har de skandinaviske på Lanzarote en tradisjonell fredagspils, og det var en rar stemning der på kvelden etterhvert som flere nyheter fra Norge kom.
Vi prøvde å finne en restaurant med norsk TV, men det ble vanskelig.
Det var godt å være sammen med andre i en sånn stund, langt hjemmefra. "
-
Ola Kjeldstad
62 år
Vitebegjærlig
"
Trodde ikke det jeg hørte når de på radioen sa at det var gått av en bombe i Oslo. Alle var rystet og stemningen var helt ubeskrivelig. Vi stod inne på Spaceworld i Østfoldhallen lenge. Hva har skjedd nå? "
-
Marianne Nilsen
28 år
Redd
"
Var på jobb den dagen. Nydelig vær og alt var perfekt. Var på tur til sentrum for å kjøpe is. I det vi går ut døren på jobb så hører vi om eksposjonen inni Oslo. Når vi kommer tilbake er skytingen på utøya begynt. Det var veldig laber og trist stemning på jobb etter dette. "
-
S
20 år
Forvirret
"
Jeg var hjemme i Stavanger sammen med mannen min.Vi hørte på en britisk radiokanal, der en stemme fortalte om eksplosjonen i Oslo. Vi trodde ikke det var så alvorlig først, men slo på tv og fikk vel også tekstmelding fra svigermor om skyting på Utøya.Etter det fulgte vi godt med.Trist stemning. "
-
Tonje Dahle
33 år
Trist
"
Jeg satt i stuen og så på golf da jeg hørte et merkelig lyd, den var høy, og den var annerledes enn vanlige utspregninger av tomt, f,eks. Jeg gikk rett til pc-en for å se om det var noe spesiellt som var hendt, men det var ingen opplysninger om det. Jeg gikk ut på verandaen for og se, det var røyk å se ned mot sentrum. Sjekket pc en gang til, og da var de første antagelser av hva som var hendt. Og da fikk jeg nesten et sjokk, litt senere ble sjokket virkelig. En ubeskivelig uhyggelig stemning bredte seg i kroppen. "
-
Jørn G. Kristensen
69 år
Vitebegjærlig
"
Kom hjem etter en kjøretime da jeg fikk en melding fra en venn i London: 'Det har vært en stor eksplosjon i Oslo. Sjekk BBC nå.' Akkurat da så jeg overskriftene i nettavisene på PC-skjermen i stua. Skrudde på TV'en og så BBCs ekstra nyhetssending, som viste de første amatørvideoene fra regjeringskvartalet - de samme videoene som skulle bli sendt i reprise gjennom resten av året. Så røyken stige opp fra regjeringskvartalet og papirer som fløy rundt i vinden - da tenkte jeg at sist jeg så noe lignende var nyhetssendingene d. 11 september 2001. Fulgte nyhetene resten av dagen og våknet opp til ufattelige overskrifter da det ble klart hvor mange som var drept. En helt uvirkelig følelse. Kom tilbake til Norge en uke senere - stemningen var til å ta og føle på. Glemmer det aldri. "
-
Tor Jørgen
24 år
Vitebegjærlig
"
Hadde 5 tantebarn og stebarn på sommerbesøk og alle var spredt rundt på Strømmen storsenter. Da nyhetene kom om at det var gått av en bombe i sentrum fikk jeg samlet alle så raskt som mulig. Stemningen på senteret kommer jeg aldri til å glemme, alle var forvirret og sjokkerte.Jeg var redd det kom flere aksjoner og ville ha alle med meg hjem umiddelbart. Så begynte telefonrunden for å forsikre seg om at venner og familie var i god behold. Men det aller værste var da jeg våkent opp kl. 6 dagen etter og hørte tallene på de som var henrettet på Utøya. Da stod jeg lenge i dusjen å gråt, prøvde å samle meg og finne ut hvordan barna skulle skjemes, men også opplyses. Grusomme dager som er som åpne sår i vårt lands historie. Håper vil aldri glemmer og ALDRI opplever noe slikt igjen. Tenker masse på de drepte og etterlatte, håper kjærligheten fra det Norske folk for alltid vil gi dem trøst. "
-
Trude M. Johansen
44 år
Redd
"
Var på jobb på Damms Antikvariat på Christiania Torv, da det plutselig smalt. Vi trodde først det kom fra festningen, men det var mye høyere og det ristet i hele bygningen. Vi løp ut, og skjønte fort at det måtte være noe annet da masse papir flagret i lufta. Kollegaen min fikk tak i et ark, og vi kunne lese at det var en intern epost fra regjeringskvartalet. Vi skjønte at det var en bombe. Ble redd, ringte mannen, stengte butikken og dro hjem. Måtte gå omveier hjem til St.Hanshaugen og det var en underlig stemning i byen. Mange var redd for en ny bombe. Da nyhetene om Utøya kom, var det ikke til å fatte. I sjokk fulgte vi nyhetsendingene utover kvelden. Jeg kommer aldri til å glemme den fredagen. "
-
Ina Marie
28 år
Redd
"
Var på ferie på øya der jeg er født og bodde til jeg var 12 år. På besøk hos min tante på over 90 år ble jeg møtt av disse uvirkelige nyhetene. Vi fulgte nyhetene resten av dagen og på kjøreturen hjem til Sola neste dag. Det var noen forferdelige dager og en spesiell stemning. "
-
Aslaug Husa
62 år
Trist
"
Jeg hadde gått tur med venner i regnet. Store søledammer vekket barnet i meg og jeg kom gledesstrålende inn i leiligheten vi leide. I det jeg åpner døra, sier venninna mi: 'Det har vært en bombeeksplosjon i Oslo'. Bildene på tv-skjermen var vanvittige. En kamerat i turfølget strevde med å få tak i pårørende som arbeidet i regjeringskvartalet. Men vedkommende hadde gått tidligere fra jobb. Etter middag, slo vi på tekst-tv. Da vi leste om skyting på Utøya, tenkte jeg bare 'nei'. Stemningen var trykka, uvirkelig. TV-bildene som fra en krigssone. Våknet lørdag morgen til sms fra en slektning bosatt i Hønefoss. Han kunne fortelle at nærmere 100 ungdom var drept. Han satt klistret til tv-en og så hvite likposer overalt. Søndag, under minnegudstjenesten, kom 'Til ungdommen'. Da kom tårene. "
Alle kommentarer som inneholder ordet "stemning"
Vis alle kommentarene" Var hjemme med min mann og mine to døtre og hadde huset fullt av venner og deres små barn, på det som skulle bli en kjempetrivelig sommerhelg med besøk fra mange kanter av landet. Vi fikk ikke sett noe TV pga at vi ville skåne barna, og derfor satt vi rundt omkring og leste nettet etter tur og det la en demper på hele stemninga både fredag og lørdag. Det var rystende og trist. "
- Tove Alice Johansen 33 år Vitebegjærlig" Jobba på Riddu Riddu festivalen og vi hørte via politi og Norvakt at det hadde vært en eksplosjon i Oslo. Men ingen visste hvor/hvordan/hvorfor/hvem. En liten stund senere full forvirring: Det var skyting på Utøya! Mange, minst 80 drepte.. Vi skjønte ingenting. Hva skjer? Hvem er det som skyter og bomber? I NORGE?! Det var en forferdelig kveld og en underlig stemning på festivalen. Som med rette, ble avlyst. Den 23.juli var det en minnekonsert hvor ulike artister framførte noen sanger - stemninga var trykket- blant publikum og artister. Det var en sterk opplevelse- håper noe som dette ALDRI skjer igjen <3 "
- Bente Bech 47 år Forvirret" Var ute og spiste når vi fikk meldinger hjemmefra som fortalte oss hva som hadde skjedd. Vi satt der å kunne ikke forstå at det var sant. Slikt skal jo ikke hende i Norge. På vei tilbake til hotellet gikk vi forbi nyhetstavlen på Rådhusplassen og så 'minst 8 mennesker drept på stranden'. Vi snakket om at nå skjer det mye forferdelig i verden,, men det kan jo ikke være en sammenheng. Tilbake på hotellet fikk vi med oss nyhetene på tv, og satt helt i sjokk og fulgte med. Tårene trillet og jeg kunne ikke forstå at dette var sant. Dagen etter var det en merkelig stemning. Man kunne høre nordmenn som satt på restauratene og snakket. Man kunne ikke forstå at dette kunne ha skjedd. Helt uvirkelig. "
- Lene 38 år Trist" Var i en klesbutikk i Markveien og kikket på kjoler. Trodde først en bil hadde kjørt gjennom ruta da vi hørte drønnet. Da vi så at det ikke var en bil trodde vi det var torden. Så var det noen som sa at det var en bombe i Regjeringskvartalet. Ute i gata var det en merkelig stemning og nesten alle stod eller gikk med en mobiltelefon i hånda. Men det var ikke før jeg kom hjem og så bilder og video på nettet at det gikk opp for meg hva som egentlig skjedde. "
- Nina 30 år Sint" Min mellomste sønn ringte fra Spania og fortalte om en eksplosjon i Oslo. Det var natt, og vi tok det ikke så alvorlig. Først neste dag så vi omfanget på TV og internett. Kom hjem til Oslo søndag. Merket stemningen alt på flyplassen. "
- Kenneth 45 år Vitebegjærlig" Jeg giftet meg mens bomben gikk av i oslo og fikk vite om hendelsen i taxien på vei hjem til kaffiselskap og venner. du kan si at stemningen ble dempet med tanken på alle menneskene. Og værre ble det å våkna opp til en så kraftig økning i dødstallne 8/9 til 80/90..... "
- Trine 31 år Trist" Vi hadde segla frå Florø til Shetland via Orknøyane med galeasen Svanhild og hatt ein flott tur, og no var vi på sightseeing med leigebil på Shetland. I Scalloway fekk far min tekstmeldingar frå ei som var med på båten, først om angrepet i Oslo og så på Utøya. Vi var sjokkerte over det som hadde skjedd. På hotellrommet i Lerwick om kvelden såg vi på engelsk fjernsyn om det som hadde skjedd, og sjokket blei endå større då dei justerte opp tapstala til nesten hundre. Dagen etter var vi i Lerwick og skulle sjå oss litt rundt og vere turistar, men vi var fremdeles i trist stemning. Det var vanskeleg å skjøne det som hadde skjedd. Shetlendarane viste stor medkjensle. "
- Gaute 41 år Trist" Jeg var i en butikk i Nyköping, og radioen stod på. De snakket om en eksplosjon i Oslo sentrum, og at det lå døde og døende folk i gatene. Jeg ringte hjem for å få mer informasjon. Søsteren min refererte fra norske nyheter, men alt var fortsatt kaotisk og uoversiktlig. Vi satte oss i bilen i retning sommerhuset, men jeg ville ikke sette på radioen for vi hadde barn i bilen. Da nyhetene fra Utøya kom senere på kvelden, trodde jeg det hele var overdrevet, jeg tenkte at det sikkert rådet en panisk stemning i Norge, og at det hele sikkert var en bagatell. Dessverre tok jeg veldig feil. "
- Mette 31 år Vitebegjærlig" Jeg og mamma var alene ute på hytten vår og hadde 'kosestund' sammen, da vi plutselig så på nrk at det var en eksplosjon i oslo. Jeg ble først veldig forvirret og så ble jeg redd. Resten av den dagen så vi bare på nyhetene og jeg opplevde en ubehagelig stemning, og mamma var veldig urolig og det ødela den tiden vi hadde sammen alene. "
- Hjertrud 13 år Redd" Jeg og noen venner skulle grille i parken og da vi hørte om bomben skjønte vi ingeting. Hvem kunne det være og hvorfor? Vi var glade vi bodde i Bergen. Da vi gikk inn i leiligheten etter grillingen hadde mange ungdommer blitt skutt. Vi fulgte med på nettavisene. Forvirringen ble større. Jeg fikk flere venner på besøk og stemningen var lavmælt. Det ble snakket om at vi var redde for at innvandrerne skulle få skylda for dette og at det kunne skje voldsepisoder i byen den natta. Vi hadde planlagt å dra på byen, men jeg ble ikke med. "
- Maria 26 år Forvirret" Jeg hadde fridag fra jobb, og var hjemme og så på spansk TV da den vanlige sendingen ble avbrutt av nyhetene fra Norge. Så begynte telefonene å ringe fra Norge. Hver fredag har de skandinaviske på Lanzarote en tradisjonell fredagspils, og det var en rar stemning der på kvelden etterhvert som flere nyheter fra Norge kom. Vi prøvde å finne en restaurant med norsk TV, men det ble vanskelig. Det var godt å være sammen med andre i en sånn stund, langt hjemmefra. "
- Ola Kjeldstad 62 år Vitebegjærlig" Trodde ikke det jeg hørte når de på radioen sa at det var gått av en bombe i Oslo. Alle var rystet og stemningen var helt ubeskrivelig. Vi stod inne på Spaceworld i Østfoldhallen lenge. Hva har skjedd nå? "
- Marianne Nilsen 28 år Redd" Var på jobb den dagen. Nydelig vær og alt var perfekt. Var på tur til sentrum for å kjøpe is. I det vi går ut døren på jobb så hører vi om eksposjonen inni Oslo. Når vi kommer tilbake er skytingen på utøya begynt. Det var veldig laber og trist stemning på jobb etter dette. "
- S 20 år Forvirret" Jeg var hjemme i Stavanger sammen med mannen min.Vi hørte på en britisk radiokanal, der en stemme fortalte om eksplosjonen i Oslo. Vi trodde ikke det var så alvorlig først, men slo på tv og fikk vel også tekstmelding fra svigermor om skyting på Utøya.Etter det fulgte vi godt med.Trist stemning. "
- Tonje Dahle 33 år Trist" Jeg satt i stuen og så på golf da jeg hørte et merkelig lyd, den var høy, og den var annerledes enn vanlige utspregninger av tomt, f,eks. Jeg gikk rett til pc-en for å se om det var noe spesiellt som var hendt, men det var ingen opplysninger om det. Jeg gikk ut på verandaen for og se, det var røyk å se ned mot sentrum. Sjekket pc en gang til, og da var de første antagelser av hva som var hendt. Og da fikk jeg nesten et sjokk, litt senere ble sjokket virkelig. En ubeskivelig uhyggelig stemning bredte seg i kroppen. "
- Jørn G. Kristensen 69 år Vitebegjærlig" Kom hjem etter en kjøretime da jeg fikk en melding fra en venn i London: 'Det har vært en stor eksplosjon i Oslo. Sjekk BBC nå.' Akkurat da så jeg overskriftene i nettavisene på PC-skjermen i stua. Skrudde på TV'en og så BBCs ekstra nyhetssending, som viste de første amatørvideoene fra regjeringskvartalet - de samme videoene som skulle bli sendt i reprise gjennom resten av året. Så røyken stige opp fra regjeringskvartalet og papirer som fløy rundt i vinden - da tenkte jeg at sist jeg så noe lignende var nyhetssendingene d. 11 september 2001. Fulgte nyhetene resten av dagen og våknet opp til ufattelige overskrifter da det ble klart hvor mange som var drept. En helt uvirkelig følelse. Kom tilbake til Norge en uke senere - stemningen var til å ta og føle på. Glemmer det aldri. "
- Tor Jørgen 24 år Vitebegjærlig" Hadde 5 tantebarn og stebarn på sommerbesøk og alle var spredt rundt på Strømmen storsenter. Da nyhetene kom om at det var gått av en bombe i sentrum fikk jeg samlet alle så raskt som mulig. Stemningen på senteret kommer jeg aldri til å glemme, alle var forvirret og sjokkerte.Jeg var redd det kom flere aksjoner og ville ha alle med meg hjem umiddelbart. Så begynte telefonrunden for å forsikre seg om at venner og familie var i god behold. Men det aller værste var da jeg våkent opp kl. 6 dagen etter og hørte tallene på de som var henrettet på Utøya. Da stod jeg lenge i dusjen å gråt, prøvde å samle meg og finne ut hvordan barna skulle skjemes, men også opplyses. Grusomme dager som er som åpne sår i vårt lands historie. Håper vil aldri glemmer og ALDRI opplever noe slikt igjen. Tenker masse på de drepte og etterlatte, håper kjærligheten fra det Norske folk for alltid vil gi dem trøst. "
- Trude M. Johansen 44 år Redd" Var på jobb på Damms Antikvariat på Christiania Torv, da det plutselig smalt. Vi trodde først det kom fra festningen, men det var mye høyere og det ristet i hele bygningen. Vi løp ut, og skjønte fort at det måtte være noe annet da masse papir flagret i lufta. Kollegaen min fikk tak i et ark, og vi kunne lese at det var en intern epost fra regjeringskvartalet. Vi skjønte at det var en bombe. Ble redd, ringte mannen, stengte butikken og dro hjem. Måtte gå omveier hjem til St.Hanshaugen og det var en underlig stemning i byen. Mange var redd for en ny bombe. Da nyhetene om Utøya kom, var det ikke til å fatte. I sjokk fulgte vi nyhetsendingene utover kvelden. Jeg kommer aldri til å glemme den fredagen. "
- Ina Marie 28 år Redd" Var på ferie på øya der jeg er født og bodde til jeg var 12 år. På besøk hos min tante på over 90 år ble jeg møtt av disse uvirkelige nyhetene. Vi fulgte nyhetene resten av dagen og på kjøreturen hjem til Sola neste dag. Det var noen forferdelige dager og en spesiell stemning. "
- Aslaug Husa 62 år Trist" Jeg hadde gått tur med venner i regnet. Store søledammer vekket barnet i meg og jeg kom gledesstrålende inn i leiligheten vi leide. I det jeg åpner døra, sier venninna mi: 'Det har vært en bombeeksplosjon i Oslo'. Bildene på tv-skjermen var vanvittige. En kamerat i turfølget strevde med å få tak i pårørende som arbeidet i regjeringskvartalet. Men vedkommende hadde gått tidligere fra jobb. Etter middag, slo vi på tekst-tv. Da vi leste om skyting på Utøya, tenkte jeg bare 'nei'. Stemningen var trykka, uvirkelig. TV-bildene som fra en krigssone. Våknet lørdag morgen til sms fra en slektning bosatt i Hønefoss. Han kunne fortelle at nærmere 100 ungdom var drept. Han satt klistret til tv-en og så hvite likposer overalt. Søndag, under minnegudstjenesten, kom 'Til ungdommen'. Da kom tårene. "
- Heidi 34 år ForvirretAntall forekomster av utvalgte ord
Oslo ( 1075 )fikk ( 811 )
Utøya ( 680 )
tv ( 668 )
Satt ( 594 )
Hørte ( 523 )
hjem ( 506 )
Norge ( 429 )
gikk ( 414 )
skjedd ( 410 )
dagen ( 393 )
helt ( 352 )
bombe ( 326 )
regjeringskvartalet ( 313 )
nyhetene ( 313 )
Trodde ( 297 )
Hele ( 295 )
tenkte ( 293 )
jobb ( 281 )
kvelden ( 266 )
vei ( 241 )
sa ( 239 )
bomben ( 238 )
hjemme ( 236 )
Ringte ( 236 )
se ( 235 )
uvirkelig ( 234 )
veldig ( 227 )
skjønte ( 223 )
eksplosjon ( 223 )
første ( 222 )
skjedde ( 205 )
radioen ( 200 )
resten ( 197 )
NRK ( 192 )
fulgte ( 190 )
aldri ( 187 )
venner ( 186 )
senere ( 184 )
Alt ( 184 )
måtte ( 183 )
redd ( 183 )
litt ( 179 )
dag ( 177 )
gått ( 176 )
ferie ( 173 )
skyting ( 170 )
høre ( 166 )
begynte ( 165 )
fortalte ( 158 )
trist ( 156 )
kjente ( 155 )
sjokk ( 153 )
akkurat ( 152 )
sentrum ( 152 )
sms ( 149 )
Slo ( 145 )
sammen ( 144 )
nyheter ( 143 )
juli ( 139 )
flere ( 138 )
radio ( 137 )
langt ( 126 )
følte ( 126 )
bilen ( 124 )
rundt ( 124 )
sto ( 122 )
gang ( 121 )
folk ( 119 )
neste ( 117 )
smalt ( 116 )
tok ( 115 )
visste ( 115 )
komme ( 114 )
igjen ( 113 )
leste ( 108 )
ei ( 108 )
stod ( 107 )
familie ( 106 )
plutselig ( 104 )
forvirret ( 102 )
husker ( 102 )
Tour ( 100 )
dro ( 100 )
familien ( 99 )
eksplosjonen ( 99 )
byen ( 98 )
to ( 98 )
kommet ( 96 )
natten ( 96 )
France ( 95 )
jag ( 94 )
meldingene ( 93 )
via ( 91 )
etterpå ( 90 )
nyheten ( 90 )
skje ( 89 )
etterhvert ( 89 )
omfanget ( 89 )
och ( 88 )